Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
Plavecký výcvik IV. tříd
Etické dílny V. A, 8:00 - 11:40
Exkurze muzeum V. B, 10:00 - 12:00
17 18
Plavecký výcvik III. tříd + SPEC
19
Nejzdatnější prvňáček, 8:00 - 12:15
20 21
22
V. B Etické dílny: 8:00 - 11:40
23
IV. A, IV. B Plavecký výcvik: 9:00 - 12:30
Úřad práce Jihlava - beseda s žáky 9. ročníků
24
VIII. A Exkurze Řásná
25
VIII. A Exkurze Řásná
III. A, III. B, žáci SPEC Plavecký výcvik: 9:00 - 12:30
V. A Exkurze muzeum: 10:00 - 12:30
26
VIII. A Exkurze Řásná
III. A SeneCura Telč: 8:55 - 11:40
27 28
29 30
IV. A, IV. B - Plavecký výcvik
V. B - exkurze Třebíč/Jaroměřice
1 2
III. A, III. B, žáci SPEC - Plavecký výcvik
VI. A Etické dílny 8:00 - 11:40
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Na křídlech - školní projekt 2023-24

Na křídlech - školní projekt 2023-24



Datum konání:
1.9.2023

Realizace projektu:

- školní rok 2023/2024

 

Cíle projektu:

- osvojování vědomostí a další rozvíjení znalostí o daném širokém tématu

(mj. pojem křídlo a let; létající živočichové - ptáci, hmyz, netopýři, ptakoještěři; ptačí perspektiva;

létající stroje - letadla, raketoplány; historie a současnost létání, letectví a kosmonautiky;

bájní tvorové, mýtické bytosti - draci, pegasové, hipogryfové, andělé;

křídla a let - obrazně, symbolicky, aneb "na křídlech snů a fantazie, života, naděje a lásky"…)

- rozvíjení světa fantazie, podporování kreativity,

další prohlubování estetického cítění a vnímání

- podporování čtenářské gramotnosti a volného tvůrčího psaní

- podporování IT gramotnosti

- vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, k našemu přírodnímu dědictví

- motivování k pozitivnímu vztahu k naší historii, k našemu kulturnímu dědictví,

k našemu regionu, k naší vlasti

- posilování zodpovědnosti za vlastní konání, též potřeby měnit sebe i okolní svět k lepšímu,

i přes překážky jít za svými sny, posunovat své hranice

 

Rozvíjené klíčové kompetence:

- KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí,

získané výsledky porovnává a hodnotí

- KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory ústně i písemně,

využívá různých zdrojů informací

- KK sociální a personální - žák spolupracuje ve skupině

- KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví,

chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

- KK pracovní - žák bezpečně a účinně používá materiály, nástroje a vybavení,

dodržuje vymezená pravidla

- KK digitální - žák  se seznamuje s běžně používanými digitálními zařízeními,

kriticky využívá digitální technologie

Metody použité v projektu:

- komplexní - projektové vyučování

 

Součást projektu:

- školní projektové soutěže "Na křídlech" - v tvůrčím psaní (2. stupeň) a výtvarná (1. a 2. stupeň)

- aktuální zapojení do mimoškolních soutěží a projektů s danou tematikou

- spolupráce s MÚ, NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy

- spolupráce 1. a 2. stupně ZŠ

- duben 2024 - Den Země - prezentace práce na projektu

- červen 2024 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů,

ukončení projektu

 

Prezentace projektu:

- projektové nástěnky, školní časopis, www.stránky školy, Den Země, portfolio

 

"Existují pouze dva druhy odkazů,

které můžeme dětem předat.

Jedním z nich jsou kořeny,

tím druhým jsou křídla."

 (Hodding Carter)