Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
LVK - Luka nad Jihlavou 29.01.2024
Exkurze - MÚ Telč 29.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
30
LVK - Luka nad Jihlavou 30.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Digi Roadshow - NPI České Budějovice 30.01.2024
31
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Předávání výpisu vysvědčení za 1. pololetí 2023-24
1
Děti do bruslí 01.02.2024
2
Pololetní prázdniny 02.02.2024
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
Jarní prázdniny 2024
13
Jarní prázdniny 2024
14
Jarní prázdniny 2024
15
Jarní prázdniny 2024
16
Jarní prázdniny 2024
17 18
19 20
Okresní kolo soutěže v AJ Jihlava
Futsalový turnaj starších žáků 20.02.2024
Provozní porada 20.02.2024
21
Výstava Míly Doleželové 21.02.2024
22
Děti do bruslí 22.02.2024
Výstava Míly Doleželové 22.02.2024
23
Supervize 23.02.2024
24 25
26
"Kvízoování" 26.02.2024
Výroba krmítek 26.02.2024
Společná schůzka rodičů budoucích žáků 1. tříd s třídními učitelkami
27
Výstava Míly Doleželové 27.02.2024
"Slovensko" Pohodáři Pelhřimov 27.02.2024
Exkurze Brno - Anthropos a Planetárium 27.02.2024
28
"Příběhy našich sousedů" - slavnostní zakončení
29
Děti do bruslí 29.02.2024
1
Návštěva dětí z MŠ ve třídě I.B - 01.03.2024
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná