Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Letní prázdniny 2023
29
Letní prázdniny 2023
30
Letní prázdniny 2023
31
Letní prázdniny 2023
1
Letní prázdniny 2023
2
Letní prázdniny 2023
3
Letní prázdniny 2023
4
Slavnostní vítání prvňáčků na zámku
Výuka v pondělí 4. září 2023
5
Výuka v úterý 5. září 2023
6
Fotografování 1. tříd 6. 9. 2023
7 8 9 10
11 12
Etické dílny V. A 12. 9. 2023
Plavecký výcvik III. A, B; IV. A, B 12. 9. 2023
13 14
Etické dílny V. B 14. 9. 2023
15 16 17
18
Běh Teribear 18. 9. 2023
Pedagogické odpoledne I. A 18. 9. 2023
19
Etické dílny VI. A - adaptační program 19. 9. 2023
Exkurze SŠTO Dačice 19. 9. 2023
Plavecký výcvik III. A, B; IV. A, B - 19. 9. 2023
Pedagogické odpoledne - 1. společná schůzka 19. 9. 2023
20
Etické dílny VI. B - adaptační program 20. 9. 2023
21
Exkurze SŠTO Dačice 21. 9. 2023
22
"Prevence chování na internetu" - II. A - 22. 9. 2023
"Prevence chování na internetu" - II. B - 22. 9. 2023
Zastávka Telč - VI. A - 22. 9. 2023
23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná