Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Státní svátek - Den obnovy samostatného českého státu 01.01.2024
Vánoční prázdniny 2023
2
Vánoční prázdniny 2023
3 4 5
Koncert - Dětský pěvecký sbor 05.01.2024
6 7
8
Vernisáž výstavy Zima 08.01.2024
9
Provozní porada 09.01.2024
Schůzka s rodiči žáků 9. ročníků k přijímacímu řízení na SŠ
10
Basketbalový turnaj 10.01.2024
11 12 13 14
15
Horácké divadlo Jihlava "Poprvé v divadle" - 15.01.2024
Exkurze ZOO Jihlava 15.01.2024
Projekt "Bádání" 15.01.2024
16 17 18
Horácké divadlo Jihlava 18.01.2024
Děti do bruslí 18.01.2024
Florbalový kemp - sportovní hala - 18.-20.01.2024
19
Florbalový kemp - sportovní hala - 18.-20.01.2024
Uzavření klasifikace a absence za 1. pol. 2023-24
20
Florbalový kemp - sportovní hala - 18.-20.01.2024
21
22 23 24 25 26 27 28
29
LVK - Luka nad Jihlavou 29.01.2024
Exkurze - MÚ Telč 29.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
30
LVK - Luka nad Jihlavou 30.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Digi Roadshow - NPI České Budějovice 30.01.2024
31
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Předávání výpisu vysvědčení za 1. pololetí 2023-24
1
Děti do bruslí 01.02.2024
2
Pololetní prázdniny 02.02.2024
3 4
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná