Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Státní svátek - Velikonoční pondělí - 01.04.2024
2
Pasování na čtenáře I. A - 02.04.2024
3
Projektový den "Bruslení" - 03.04.2024
4
Pasování na čtenáře I. B - 04.04.2024
První pomoc - VIII. A - 04.04.2024
První pomoc - VIII. B - 04.04.2024
5
Supervize 05.04.2024
6 7
8 9
Florbalový turnaj Třešť - 09.04.2024
Metodické sdružení 1. stupeň - 09.04.2024
Provozní porada - 09.04.2024
10
Exkurze ZOO Jihlava - 10.04.2024
"Kvízoování" - soutěž ZOO Jihlava - 10.04.2024
11
Exkurze do knihovny - 11.04.2024
"Inovativní metody do výuky" - 11.04.2024
12
Zápis dětí do 1. ročníku 12. a 13. dubna 2024
Zápis do 1. tříd 2024/2025 - 12.04.2024
13
Zápis dětí do 1. ročníku 12. a 13. dubna 2024
Zápis do 1. tříd 2024/2025 - 13.04.2024
14
15
Konzultační odpoledne V. B - 15.04.2024
16
Konzultační odpoledne V. B - 16.04.2024
"Jak správně naložit se svými penězi" - etické dílny - 16.04.2024
McDonald's Cup - fotbalový turnaj Jihlava - 16.04.2024
Konzultační odpoledne - 16.04.2024
17
"Život v mediální džungli" - etické dílny - 17.04.2024
Konzultační odpoledne V. B - 17.04.2024
Konzultační odpoledne II. B - 17.04.2024
McDonald's Cup - fotbalový turnaj Jihlava - 17.04.2024
18
"Jak překonat starosti ve škole" - etické dílny - 18.04.2024
Konzultační odpoledne V. B - 18.04.2024
Konzultační odpoledne II. B - 18.04.2024
19
Den Země 19.04.2024
Uzavření klasifikace a absence za 3. čtvrtletí 2023-24
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná