Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30 1
2
Pedagogická praxe
3
Beseda se spisovatelkou
Pedagogická praxe
Rodilý mluvčí ve výuce AJ
Schůzka Sdružení rodičů
4
Den otevřených dveří
Pedagogická praxe
Plavecký výcvik
5
Pedagogická praxe
6
Pedagogická praxe
Rodilý mluvčí ve výuce AJ
7 8
9
Pedagogická praxe
10
Metodické sdružení 1. stupeň
Pedagogická praxe
Projekt Holocaust
Provozní porada
11
Pedagogická praxe
Plavecký výcvik
12
Pedagogická praxe
Plavecký výcvik
13
Exkurze Mauthausen Rakousko
Pedagogická praxe
14 15
16 17 18
Plavecký výcvik
"Veselé zoubky"
19
Plavecký výcvik
20
Zahradní slavnost
21 22
23
Focení tříd
Pedagogická praxe - školní družina
24
Beseda se starostou města Telče
Pedagogická praxe - školní družina
Sportovní den 1. stupně
25
1. odpolední hodinka pro budoucí prvňáčky
Beseda se starostou města Telče - VI. B
Beseda se starostou města Telče - VIII. B
Odpolední hodinky pro budoucí prvňáčky naší školy
Pedagogická praxe - školní družina
Plavecký výcvik
Zastávka Telč - preventivní program - VIII. A
Zastávka Telč - preventivní program - VIII. B
26
Beseda se starostou města Telče - IX. B
Pedagogická praxe - školní družina
Plavecký výcvik
27
Pedagogická praxe - školní družina
Plavecký výcvik
Rozhlasové vysílání
Zastávka Telč - preventivní program - IX. A
28 29
30 31
Seminář "Syndrom vyhoření – může se dotknout i vás?"
1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Dnes jím jako Konžan

Dnes jím jako Konžan



Den jsme začali v projektové učebně, kde jsme se sešli ve středu 25. března v osm hodin. Tam už čekal pan učitel Hajn, který nás po úvodní části věnované programu na celý den, zasvětil do obecného zeměpisu Afriky. Také nám přečetl úryvek z knihy o objevování Afriky Portugalci. Druhou polovinu hodiny jsme dostali od paní učitelky Kovářové anglické texty o Demokratické republice Kongo. Po přeložení textu jsme svoje výsledky prezentovali na interaktivní tabuli.

V další části projektového dne jsme s panem učitelem Remešem probrali pracovní listy, ze kterých jsme poznali obyčejný život dětí v Kongu. Na konci této části nám pan učitel přečetl příběh konžského chlapce – sirotka.

Před jedenáctou jsme se odebrali do kuchyňky, kde jsme měli za úkol s paní učitelkou Kovářovou připravit typické konžské jídlo BUKARI a MALAKI a vyrobit kasičky na vybírání peněžitého příspěvku. Vybrané peníze budou odeslány na podporu dobrovolníků a střediska Bakanja pro chlapce z ulice v Lubumbashi v Kongu. Po chvíli bylo jídlo hotové. Všichni žáci se podle nás na jídlo těšili, ale zároveň měli určité obavy z nám neznámých chutí. Dostali jsme kukuřičnou kaši a fazolovo-rajčatovou omáčku. Téměř všichni to snědli s chutí. Podle nás jídlo nebylo vůbec špatné, ale každý den by jsme to jíst nemohli.

Ve třetí části projektu jsme v projektové učebně dostali pracovní listy, které jsme měli zpracovat. Některé úkoly nás velice nadchly. Nakonec nám pan učitel pustil několik videí z Konga.

Celý projektový den jsme si náramně užili, ochutnali jsme nové jídlo typické pro rovníkovou Afriku a doufáme, že vybrané peníze středisku Bakanja hodně pomůžou.

Adéla Dorotková a Karolína Tomášová, VII.A