Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
LVK - Luka nad Jihlavou 29.01.2024
Exkurze - MÚ Telč 29.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
30
LVK - Luka nad Jihlavou 30.01.2024
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Digi Roadshow - NPI České Budějovice 30.01.2024
31
Sběr starého papíru 29.-31.01.2024
Předávání výpisu vysvědčení za 1. pololetí 2023-24
1
Děti do bruslí 01.02.2024
2
Pololetní prázdniny 02.02.2024
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
Jarní prázdniny 2024
13
Jarní prázdniny 2024
14
Jarní prázdniny 2024
15
Jarní prázdniny 2024
16
Jarní prázdniny 2024
17 18
19 20
Okresní kolo soutěže v AJ Jihlava
Futsalový turnaj starších žáků 20.02.2024
Provozní porada 20.02.2024
21
Výstava Míly Doleželové 21.02.2024
22
Děti do bruslí 22.02.2024
Výstava Míly Doleželové 22.02.2024
23
Supervize 23.02.2024
24 25
26
"Kvízoování" 26.02.2024
Výroba krmítek 26.02.2024
Společná schůzka rodičů budoucích žáků 1. tříd s třídními učitelkami
27
Výstava Míly Doleželové 27.02.2024
"Slovensko" Pohodáři Pelhřimov 27.02.2024
Exkurze Brno - Anthropos a Planetárium 27.02.2024
28
"Příběhy našich sousedů" - slavnostní zakončení
29
Děti do bruslí 29.02.2024
1
Návštěva dětí z MŠ ve třídě I.B - 01.03.2024
2 3
Drobečková navigace

Úvod > Speciální > Speciální třídy

Speciální třídy

Úvodní informace

Ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením vzděláváme 6 a nejvíce 14 žáků podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení). Ve III. oddělení se vzdělávají 4 až 6 žáků podle ŠVP  ZŠ speciální se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

Žáci, kteří jsou vzděláváni podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení nebo tito žáci v běžných třídách) ukončují základní povinnou školní docházku po 9 letech a získávají základní vzdělání. Žáci navštěvující III. oddělení ukončují povinnou školní docházku po 10 letech a získávají základy vzdělání.

Principy naší práce

Pracujeme v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které jsou obsaženy v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Našimi principy v práci s žáky jsou:

  • individuální přístup ke vzdělávacím potřebám dítěte
  • ochrana a respektování práv žáků
  • ochrana bezpečí a zdraví žáků
  • předcházení rizikových situací
  • nácvik socializačních a komunikačních dovedností
  • vytváření pozitivního a bezpečného klimatu ve školním prostředí
  • spolupráce s asistentkou pedagoga
  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci a otevřená komunikace
  • zachování mlčenlivosti
  • využívání rozmanitých pracovních metod a speciálních učebních pomůcek v souladu s individuálními učebními potřebami žáků a to včetně upravených pracovních prostředí (relaxační místnost, snoezelen, školní zahrada, kuchyňka, dílna)
  • využívání alternativní a augmentativní formy komunikace
  • spolupráce se školním poradenským zařízením, PPP, SPC a jinými institucemi