Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3
LVK - Luka nad Jihlavou
Beseda se spisovatelkou - II. A + B, 9:00 - 10:00
4
LVK - Luka nad Jihlavou
Etické dílny - I. A, I. B, herna
5
LVK - Luka nad Jihlavou
6
LVK - Luka nad Jihlavou
7
LVK - Luka nad Jihlavou
8 9
10
Okresní kolo olympiády v AJ - Jihlava
11
Beseda se spisovatelkou - knihovna UC Telč, 7. - 9. roč.
12
Závěrečná prezentace projektu „Příběhy našich sousedů“ - Sokolovna Žirovnice, 16:00
13 14 15 16
17
Recitační soutěž IV. B: 8:00 - 8:45
18
Exkurze VIDA Brno - SPEC
Loutková pohádka - DDM - Sokol - Sokolovna, I. A, I. B, 10:00 - 11:00
19 20
Děti do bruslí - II. A, II. B: 10:00 - 10:45
Divadelní představení DIVADELTA - 7. - 8. třídy, sál GOB a SOŠ Telč
21 22 23
24
„Život dětem“ - charitativní prodej - přístavba
25
„Život dětem“ - charitativní prodej - hlavní budova
Futsalový turnaj st. žáků 2. st. - Sokolovna Telč
26
Vaření - V. B - 5. hod., V. A - 6. hod.
27
Děti do bruslí - II. A, II. B - 2. - 4. hod.
Projektový den s roboty - herna
28
Projektový den s roboty - herna
Projektový den „Masopust“ - I. B - 8:00 - 11:40
Návštěva SeneCura Telč - II. A - 2. - 4. hod.
Recitační soutěž
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Speciální > Speciální třídy

Speciální třídy

Úvodní informace

Ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením vzděláváme 6 a nejvíce 14 žáků podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení). Ve III. oddělení se vzdělávají 4 až 6 žáků podle ŠVP  ZŠ speciální se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

Žáci, kteří jsou vzděláváni podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení nebo tito žáci v běžných třídách) ukončují základní povinnou školní docházku po 9 letech a získávají základní vzdělání. Žáci navštěvující III. oddělení ukončují povinnou školní docházku po 10 letech a získávají základy vzdělání.

Principy naší práce

Pracujeme v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které jsou obsaženy v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Našimi principy v práci s žáky jsou:

  • individuální přístup ke vzdělávacím potřebám dítěte
  • ochrana a respektování práv žáků
  • ochrana bezpečí a zdraví žáků
  • předcházení rizikových situací
  • nácvik socializačních a komunikačních dovedností
  • vytváření pozitivního a bezpečného klimatu ve školním prostředí
  • spolupráce s asistentkou pedagoga
  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci a otevřená komunikace
  • zachování mlčenlivosti
  • využívání rozmanitých pracovních metod a speciálních učebních pomůcek v souladu s individuálními učebními potřebami žáků a to včetně upravených pracovních prostředí (relaxační místnost, snoezelen, školní zahrada, kuchyňka, dílna)
  • využívání alternativní a augmentativní formy komunikace
  • spolupráce se školním poradenským zařízením, PPP, SPC a jinými institucemi