Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29
Rozpis branného dne 29. 6. 2023
30 1
Letní prázdniny 2023
2
Letní prázdniny 2023
3
Letní prázdniny 2023
4
Letní prázdniny 2023
5
Letní prázdniny 2023
6
Letní prázdniny 2023
7
Letní prázdniny 2023
8
Letní prázdniny 2023
9
Letní prázdniny 2023
10
Letní prázdniny 2023
11
Letní prázdniny 2023
12
Letní prázdniny 2023
13
Letní prázdniny 2023
14
Letní prázdniny 2023
15
Letní prázdniny 2023
16
Letní prázdniny 2023
17
Letní prázdniny 2023
18
Letní prázdniny 2023
19
Letní prázdniny 2023
20
Letní prázdniny 2023
21
Letní prázdniny 2023
22
Letní prázdniny 2023
23
Letní prázdniny 2023
24
Letní prázdniny 2023
25
Letní prázdniny 2023
26
Letní prázdniny 2023
27
Letní prázdniny 2023
28
Letní prázdniny 2023
29
Letní prázdniny 2023
30
Letní prázdniny 2023
31
Letní prázdniny 2023
1
Letní prázdniny 2023
2
Letní prázdniny 2023
3
Letní prázdniny 2023
4
Letní prázdniny 2023
5
Letní prázdniny 2023
6
Letní prázdniny 2023
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná