Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Kontrolní den 30. 1. 2023
LVK - Luka nad Jihlavou 30. 1. 2023
31
Předávání výpisu vysvědčení za 1. pololetí 2022-23
1
LVK - Luka nad Jihlavou 1. 2. 2023
2
LVK - Luka nad Jihlavou 2. 2. 2023
Děti do bruslí 2. 2. 2023
3
Pololetní prázdniny 3. 2. 2023
4 5
6
Kontrolní den 6. 2. 2023
LVK - Luka nad Jihlavou 6. 2. 2023
7
LVK - Luka nad Jihlavou 7. 2. 2023
Provozní porada 7. 2. 2023
8
LVK - Luka nad Jihlavou 8. 2. 2023
9
Děti do bruslí 9. 2. 2023
10
Projekt "Život Židů v Telči" IX. A,B - focení židovských hřbitovů
11 12
13
Kontrolní den 13. 2. 2023
Projekt "Život Židů v Telči" - koordinační schůzka 13. 2. 2023
14
Exkurze do knihovny 14. 2. 2023
15 16 17 18 19
20
Jarní prázdniny 2023
21
Jarní prázdniny 2023
22
Jarní prázdniny 2023
23
Jarní prázdniny 2023
24
Jarní prázdniny 2023
25 26
27
Horácké divadlo Jihlava 27. 2. 2023
Zoo Jihlava 27. 2. 2023
28
Provozní porada 28. 2. 2023
1
"Kvízoování" - soutěž zoo Jihlava 1. 3. 2023
2
Děti do bruslí 2. 3. 2023
3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná