Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6
Plavecký výcvik
7
Fotografování 1. tříd
Horácké divadlo Jihlava
8 9 10 11
12
Návštěva výstavy radnice MÚ Telč, ZUŠ
13
Plavecký výcvik III. A, B; IV. A, B
Etické dílny I. A
Etické dílny I. B
Provozní porada 13. 9. 2022
14
Etické dílny II. A
Etické dílny II. B
15
Etické dílny III. A
Etické dílny III. B
16 17 18
19 20
Plavecký výcvik III. A, B; IV. A, B
Etické dílny V. A
Etické dílny V. B
21
Etické dílny IV. A
Etické dílny IV. B
22
Beseda se spisovatelkou - III. A, III. B
Exkurze do Liebenau
23
Nejzdatnější prvňáček
Zkrácená výuka 1. - 3. ročník
Zkrácená výuka 4. - 6. ročník
Zkrácená výuka 7. - 9. ročník
24 25
26
Sběr starého papíru
27
Sběr starého papíru
Etické dílny VII. A
Etické dílny VII. B
Provozní porada 27. září
1. třídní společná třídní schůzka
28
Státní svátek - Den české státnosti
29
Vyhlášení výsledků "O nezdatnějšího prvňáčka"
Etické dílny VIII. A
Etické dílny VIII. B
Adopce zvířátek - IV. B
30
Školní víceboj 2022
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná